The pedagogic knowledge in the teaching training of the Universidad de los llanos' teaching programs

El saber pedagógico en la formación docente de los programas de licenciatura de la Universidad de los Llanos

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Omaira Elizabeth González
Doris Consuelo Pulido
Abstract

The pedagogic knowledge is a  notion that is incorporated into curricular proposals and study plans for undergraduate programs since Decree 272 of 1998, which establishes the requirements for the creation and functioning of academic programs in higher education. In this way, in the country the curriculum for all degree programs is constituted from the basic and common pedagogical knowledge nuclei: Realities and social trends in the teaching profession; History and epistemology of pedagogy; Educability and Teaching The School of Pedagogy of the Faculty of Human Sciences in consensus among the degree programs offered by the university: they design the common pedagogical core -the four degree programs develop the same courses (content units, teacher profile, competences and evaluation) of three of the nuclei that make up the pedagogical knowledge: Historical and epistemological problems of pedagogy, Realities and trends of the teaching profession and Educability.

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Author Biographies / See

Omaira Elizabeth González, Universidad de los Llanos

MG. Docente

Doris Consuelo Pulido, Universidad de los Llanos

MG. Docente
References

CNA. Pedagogía y educación, (1999). Reflexiones sobre el decreto 272 de 1998, para la Acreditación Previa de Programas en Educación. Colección de documentos de Reflexión 2. Bogotá.

Delors, Jacques (1998). La educación encierra un tesoro. Informe a la UNESCO de la Comisión Internacional sobre la educación para el siglo XXI. Santillana Ediciones UNESCO.

Flórez Ochoa, Rafael (1999). Hacia una pedagogía del conocimiento. Editorial MacGraw Hill.

Unillanos (2002). Proyecto Educativo Institucional.

Zuluaga, Olga Lucía (1999). Pedagogía e historia. La historicidad de la pedagogía. La enseñanza, un objeto de saber. Editorial Universidad de Antioquia.

Zuluaga, Olga Lucía y otros. Pedagogía y epistemología.

OJS System - Metabiblioteca |