Integration of pedagogical practice in art education programs - musical
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Education as a space of sociability of human beings merits agents of change that suppose the social actions of educational practice. The teacher as a potential agent of the didactic process must promote educational quality and integral human development. This means that the professional actions of the educator would be aimed at integrating and relating scientific, social and cultural knowledge, that account for the scientific human development of the students.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Carr, W y Kemmis, S (1988). Teoría critica de la enseñanza. Ediciones Martínez Roca, Barcelona.
De Zubiría Samper, J (1997). Modelos pedagógicos. Fundación Alberto Merani para el desarrollo de la inteligencia, Santafé de Bogotá.
Didácticas específicas de la Música. (2003). Editorial Océano.
Fernández de Alaiza, B (2000). La interdisciplinariedad como base de una estrategia para el perfeccionamiento del diseño curricular de una carrera de ciencias técnicas y su aplicación a la Ingeniería en Automática en la República de Cuba. Tesis en opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Ciudad de La Habana.
Florez, Rafael (2001). EL Campo disciplinar de la pedagogía en Flórez, R. investigación educativa y pedagógica. Editorial McGRAW HILL, Bogotá.
Ferry, G (1991). El discurso teórico-práctico de la pedagogía en Ferry. El trayecto de la formación. Ediciones Páidós, Barcelona.
Gómez Alemany, Isabel (2001). Tesis Doctoral. Universidad de Barcelona Facultad de Ciencias de la Educación Departamento de Pedagogía Aplicada Merce Vilar y Monnany Bellaterra.
Lucca Irizarry, Nidia y Berrios Rivera, Reinaldo (2003). Investigación cualitativa en Educación y ciencias sociales. Publicaciones puertorriqueñas, Editores. Puerto Rico.
Mockus, Antanas (1995). Lugar de la pedagogía en las universidades. Documentos para la Reforma Académica. Universidad Nacional de Colombia, Bogotá.
Pérez Herrera, Manuel Antonio (2006). Tesis de Maestría: Integración de la música como eje transversal de la estructura curricular de un programa de educación artística. Universidad del Norte, Barranquilla.
Quiceno, Humberto (2002). Educación tradicional y pedagogía critica en Revista Educación y Cultura. N° 59, Bogotá.
Romero Pereira, Hernando (2004). Artículo: Teoría constructivista de la transformación. Universidad del Atlántico. Barranquilla.
Stenhouse, L (1991). Construcción del currículo en América Latina.