Reading processes in University students
Procesos de lectura en estudiantes universitarios
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
This is a research study about the reading processes the university students (first semester) of the Surcolombiana University do, in order to detect how they elaborate predictions with reading, activate background knowledge, set objectives before reading; likewise, if they monitor during the reading and verify hypotheses or predictions, they make inferences, among others; and if they do an evaluation of the reading when they finish the text, in this case if they finish confirming their hypotheses and predictions and generate new concerns with reading and if they are aware of what they have learned.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Dubois, María Eugenia (1997). El proceso de lectura: de la teoría a la práctica, Aique.
Goodman, Kenneth (1982). "Proceso lector". En: Ferreiro, Emilia y Palacio, Margarita. Nuevas perspectivas de los procesos de lectura y escritura. México: Siglo XXL.
Lerner, Delia (2003). Leer y escribir en la escuela: lo real, lo posible y lo necesario. F.C.E. México.
Lluch, Gemma (2004). Cómo analizamos relatos infantiles y juveniles. Editorial Norma. Bogotá.
Peña González, Josefina (2000). Las estrategias de lectura: su utilización en el aula. Educere artículos, año 4, n° 11, octubre - noviembre – diciembre.
Petit, Michélle (2004). Pero ¿Y qué buscan nuestros niños en sus libros? Conaculta-asolectura. Bogotá.
Solé, Isabel (1998). Estrategias de lectura. Editorial Grao. Barcelona.
Serie: Bajo Palabra (2001). Capítulos: Estrategias en el proceso lector; El autor y el lector en la comprensión lectora; El papel del texto en la comprensión; El texto escrito y el proceso de escritura. Departamentos Audiovisuales, Universidad de Antioquia.