Reflections on the didactics of literary theory
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
The theme is developed around the didactics of Literary Theory, tries to propose a reflection of the teaching of this in the university. Then there is an approach to literary theory, pedagogy and didactics, some methodological difficulties arise. Finally, a proposal about its didacticization is outlined.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Arangurren, Carmen R. "Teoría y praxis en la enseñanza de la historia: una relación epistemológica", Educere, enero marzo año, vol. 9 número 028 Universidad de los Andes Mérida, Venezuela pág 61-65.
Camilloni, A. "Reflexiones para la construcción de una Didáctica para la Educación Superior". Ponencia presentada en las Primeras Jornadas trasandinas sobre planeamiento, gestión y evaluación "Didáctica de Nivel Superior" Universitaria. Chile. 19 y 20 de enero 1995.
Camilloni, A. "Epistemología de la didáctica de las ciencias sociales". En Aisenberg, B. y Alderoqui S. Didáctica de las Ciencias Sociales. Aportes y Reflexiones. Buenos Aires. Paidós. 1994. Pág 27.
Fokkeman, D. W., Ibsch, E. Teorías de la literatura en el siglo XX, Madrid, Cátedra, 1981. Pozuelo Yvancos, J. M". Teoría del Lenguaje Literario, Madrid, Cátedra, 1988.
Mendoza, Filióla, A (coord.): Conceptos clave en Didáctica de la Lengua y la Literatura, Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura-ICE de la Universidad de Barcelona-Horsori, Barcelona, 1998.
Pouliquen, Helena. Para una poética sociológica, Serie Cuadernos de Trabajo, N° 12, Bogotá, Facultad de Ciencias Humanas, Universidad Nacional de Colombia, 1995.
Prado Aragonés, Josefina. Didáctica de la lengua y la literatura para educar en el siglo XXL Madrid, Editorial La Muralla, 2000.