Analysis of strategies and instruments of assessment in learning english as a foreign language

Análisis de las estrategias e instrumentos de evaluación en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Maritza Eugenia Ordoñez Delgado
Jessica Rodríguez Nomely
Abstract

The purpose of this study is to analyze the evaluation instruments and strategies used by the teachers in the course of English as a foreign language in early childhood, through a differentiation between what is evaluation and qualification. This allows us to see how each of them contributes to enduring learning (formative evaluation), which transcends the learning of boys and girls, giving meaning to knowledge and what they recognize. The qualification seeks the memorization of a subject, in order to obtain a grade; examines, measures and certifies what is right or wrong; this can lead to the student losing interest in learning; for this reason the concern arose to know if the teachers qualify or evaluate, taking into account that the formative evaluation is one that takes into consideration the learning rhythms of the children, and allows the use of different non-qualifying instruments that favor the teaching of the foreign language.

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Author Biographies / See

Maritza Eugenia Ordoñez Delgado, Universidad San Buenaventura Bogotá

Universidad de San Buenaventura Licenciada en educación para la primera infancia Grupo de investigación TAEPE Semillero A.E.I -aprendiendo a evaluar en la infancia

Jessica Rodríguez Nomely, Universidad San Buenaventura Bogotá

Universidad de San Buenaventura, Licenciada en educación para la primera infancia, Grupo de investigación TAEPE, Semillero A.E.I -aprendiendo a evaluar en la infancia

References

Barriga, F. D. (2005). La evaluación auténtica centrada en el desempeño: Una alternativa para evaluar el aprendizaje y la enseñanza. En Enseñanza situada: Vínculo entre la escuela y la vida. México: McGraw Hill.

COLEGIO DE LA PRESENTACIÓN DE FÁTIMA. (2015). Manual de Convivencia. Obtenido de http://www.colpresentacionfatima.com/files/admisiones/documentos/MANUAL%20DE%20CONVIVENCIA%20FINAL%202015.pdf.

Comenius, J. A. (1998). Didáctica Magna. Akal.

Diez, M. V. (2010). EL INGLÉS MEJOR A EDADES TEMPRANAS. 1-6.

First, E. (2015). English Proficiency Index. Obtenido de http://media2.ef.com/__/~/media/centralefcom/epi/downloads/full-reports/v5/ef-epi-2015-spanish.pdf.

Gimnasio del Norte. (2007). LA EVALUACIÓN EN EL PEP. Obtenido de IBO Programa de la escuela Primaria, “Cómo hacer realidad el PEP”: http://www.gimnasiodelnorte.edu.co/documentos/documentos/la-evaluacion-en-el-PEP-espaniol.pdf.

Kant, I. (1986). Pedagogía. Akal.

Lambert, W. E. (1987). Cuestiones sobre la lengua extranjera y la enseñanza de la segunda lengua. Obtenido de Contro Virtual Cervantes: http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/antologia_didactica/inmigracion/lambert.htm.

Locke, J. (1986). Pensamientos sobre la educación. Madrid: Akal.

Meirieu, P. (1998). Frankestein Educador. Laertes.

Mejía, A.-M. d. (2011). The National Bilingual Programme in Colombia: Imposition or opportunity? Apples – Journal of Applied Language Studies, 1-11.

Mejía, A.-M. T. (2009). Orientaciones para políticas bilingües y centro de investigación y formación en educación.

Méndez, J. M. (2001). Evaluar para conocer, examinar para excluir. Madrid: Morata.

Piñeros, L. (19 de 04 de 2003). La llave: estándares, evaluación, mejoramiento. Obtenido de Al Tablero: http://www.mineducacion.gov.co/1621/article-87448.html.

RÍOS, L. M. (19 de 02 de 2014). Ser bilingüe aporta valor competitivo. El Colombiano.

Saavedra, L. S. (s.f.). Entre lo deseable y lo realizable: didáctica, currículo y evaluación. currículo evaluación y criterios: pedagogía para la autonomía y la democracia, 35-53.

Silva, A. R. (s.f.). Texto, Testimonio y Meta texto. En La Práctica investigativa en Ciencias Sociales (pág 45-61) Bogotá.

Spiller, D. (2011). Assessment tasks to promote learning. Teaching Development.

Zuluaga, O. L. (2003). Pedagogía y Epistemología. Magisterio.

OJS System - Metabiblioteca |