Reflections on the implementation of the flexible educational model paces (Learning proposal to change social environments)

Reflexiones de la Implementación del modelo educativo Flexible Paces (Propuesta de aprendizaje para cambiar entornos sociales)

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

CINDY ROXANA SARMIENTO ZABALA
Abstract

This article is the result of an internship carried out in the municipality of Neiva at the Pal Común Adulto Mayor - IPC located in commune eight of the city. The internship was developed through the articulation of the Universidad Surcolombiana - Faculty of Education, the Ministry of Education and the Mayor's Office of Neiva with the purpose of vindicating the Right to Education of vulnerable communities, through the development of pedagogical strategies that contributed to a flexible education and benefited both students in condition of vulnerability, linked to the academic process, their social and cultural context, as well as the interns of the Spanish Language program that supported the strengthening of the area from the promotion and development of reading and writing skills.

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

References

Aguilar, E. C. (2020, 17 enero). La educación transformadora en el pensamiento de Paulo Freire. Educere, núm. 78, pp. 197-206,

, 24. https://www.redalyc.org/jatsRepo/356/35663284002/html/index.htm

Duran, O. B. (septiembre de 2019). Diagnóstico y caracterización de la población beneficiaria: Programa PACES Neiva - Huila.

Neiva, Huila, Colombia: Universidad Surcolombiana.

Freire, P. (2018). La Educación como Práctica de la Libertad. México: Siglo veintiuno editores. Séptima edición.

Gardner, H. (1987). La estructura de la Mente: la teoría de las inteligencias múltiples. México: Fondo de Cultura Económica.

Giroux, H. (1993). La escuela y la lucha por la ciudadanía. México: Siglo veintiuno editores. Ministerio de Educación Nacional de Colombia. (2018). Manual de implementación modelo educativo flexible PACES. Bogotá.

Ministerio de Educación Nacional de Colombia. (16 de 08 de 2017). Colombia Aprende la red del conocimiento. http://aprende.colombiaaprende.edu.co/es/node/106501

Ospina, W. (1996). ¿Dónde está la franja amarilla? Colombia: Penguin Random House Grupo Editorial.

Pastor Castell, & Serrate, F. (2015, diciembre). La tangibilidad de la historia. https://www.medigraphic.com/pdfs/infodir/ifd2016/ifd1622l.pdf

Rousseau, J-J. (1821). Emilio, ó, De la Educación. Madrid: Imprenta de Alba y Compañía.

Torres, F. (2000). Amarrar la burra de la cola: ¿qué personas y ciudadanos intentar ser en la globalización?: una perspectiva local. Neiva: Universidad Surcolombiana, Libros del Olmo.

OJS System - Metabiblioteca |