Education and power in Colombia throughout the XIX century
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Education is one of the fundamental pillars for all societies. It is the course devised for the fate of it, through it you can intervene ideologies from one generation to another, forges the kind of citizen that integrates society, plans the model of power and development projected for the Nation. In this sense, the responsibility of assuming the construction of the education model that corresponds to the exposed logic, is the task of all the inhabitants of this vast territory, but beyond that, the guarantees, the impulse, and even its orientation remain in the hands of the State, and therefore the power that governs it.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Educación en la Regeneración. Una aproximación histórico discursiva. Grupo IPPE. Editorial Universidad Surcolombiana. 2011. P. 51.
José Luis Romero. Situaciones e ideologías en América Latina. Imprenta Universidad de Antioquia. 2001.
Rafael Núñez, la reforma política en Colombia, tercera edición, Bogotá, imprenta de "la luz", 1888: 812-816. Citado por grupo IPPE, en Educación en la Regeneración. Una aproximación histórico discursiva. Grupo IPPE. Editorial Universidad Surcolombiana. 2011. P.52.
Ramón zapata. Dámaso zapata o la reforma educacionista en Colombia. Bogotá DC. 1961 el gráfico editores. Biblioteca de la Academia de Historia Colombiana. P. 112-120.
Ramón zapata. Dámaso zapata o la reforma educacionista en Colombia. Historia Colombiana. R 113-114.
Ramón zapata. Dámaso zapata o la reforma educacionista en Colombia. Historia Colombiana. R P.116.
Ramón zapata. Dámaso zapata o la reforma educacionista en Colombia. Bogotá DC. 1961 el gráfico editores. Biblioteca de la Academia de Historia Colombiana. P. P. 126.
Ramón zapata. Dámaso zapata o la reforma educacionista en Colombia. Bogotá DC. 1961 el gráfico editores. Biblioteca de la Academia de Historia Colombiana. P. P. 138.
Saldarriaga Vélez, Oscar. Nova et Vetera o de cómo fue apropiada la filosofía neotomista en Colombia, 1868-1930.106 Tesis doctoral. Académie Bryland. Presses Universitaires de Louvain. 2005:2. Citado por grupo IPPE en Educación en la Regeneración. Una aproximación histórica discursiva. Grupo IPPE. Editorial Universidad Surcolombiana. 2011. P. 69 Pestalozzi, Johann.
Valderrama, Carlos. Miguel Antonio Caro y la Regeneración. Bogotá.1997:15.