Implementation of the GEEMPA methodology in musical literacy

Implementación de la Metodología GEEMPA en la lectoescritura musical

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

José Leonardo Ruíz Méndez
Abstract
By verifying the effectiveness of the flexible methodology for literacy learning (GEEMPA) in boys and girls from first and second grade in primary, belonging to an educational institution of the municipality of Palermo (Huila), the author of this research decides to implement said methodology to the musical literacy, aware of taking advantage of the experience developed in Colombia on the part of Corporación Comprender and the Ministry of National Education, as a meaningful contribution for the didactics of the grammar of this language.
Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Author Biography / See

José Leonardo Ruíz Méndez, Universidad Surcolombiana

Magíster en Pedagogía. Universidad Surcolombiana. Neiva. Colombia.
References

Clemente, A. (1996): Psicología del Desarrollo Adulto. Narcea. Madrid.

Hemsy de Gainza, Violeta (2000) Educación musical en el siglo XX. Recuperado de: http://www.scielo.cl/scielo.php?pid=S0716-7902004020100004&script=sci_arttext

Jorquera, M. C. (s.f). La Música y la Educación musical en la Sociedad Contemporánea. Recuperado de: http://musica.rediris.es/leeme/revista/jorqueraOO.pdf.

Martín García, A. V. (2000). Más allá de Piaget: Cogmción adulta y educación. Recuperado de: http://gredos.usal.eS/jspui/bitstream/10366/71861/l/Mas_alla_de_Piaget_cognicion_adulta_y_ed.pdf?origin=publication_detail

Pascual (2002). Didáctica de la Música para primaria. España: Prentice Hall.

Pozo, J. I. (1996): Maestros y aprendices. Alianza. Madrid.

Wemer, H. (1957). The concept of development from a comparative and organismic point of view. Citado por D.B. HARRIS (De.): The concept of development. Minneapolis: University of Minnesota Press.

OJS System - Metabiblioteca |