The Science learning

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Luis Javier Narváez Zamora Universidad Surcolombiana
Abstract

More than an amount of time given to the experimentation on  the implementation  of the constructivist model in the South-Colombian region, both at undergraduate and postgraduate level in basic, middle and higher education; They force me to postulate the benefits and effectiveness of human constructivism in the acquisition of meaningful learning. This type of learning reaches a person when in a conscious and autonomous activity, manages to link to their preexiwesting cognitive structure, new regularities of reality (nature or society) in a relevant way, not arbitrary or memorísiica :. This learning depends on the one hand on the disposition to knowledge, the quality of the learning materials and on the other hand on the ability of the apprentice to process stored information, constituted as a construct: personal, with which he can explain a new experience.

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Author Biography / See

Luis Javier Narváez Zamora, Universidad Surcolombiana

Licenciado en Biología y Química: Especialista en Docencia de la Biología. Profesor catedrático, adscrito al Programa de Licenciatura en Biología y Química, Universidad Surcolombiana.

References

AUSUBEL, David, P NOVAK, Joseph D. HANNESIAN, Helen. Psicología educativa: Un punto de vista cognoscitivo. Tercera edición. Editorial Trillas, México. 1987.

CARRETERO, Mario. El desarrollo de la adolescencia y la juventud: operaciones formales Editorial Edelvives. Madrid. 1992.

GIL Daniel. "Psicología educativa y didáctica de las ciencias. Los procesos de enseñanza-aprendizaje como lugar de encuentro" en Infancia y Aprendizaje, 62-63, 171-186, Madrid. 1993.

GIL Daniel. CARRASCOSA, J. y MARTÍNEZ TORREGROSA, J. La enseñanza de las ciencias en la educación secundaria. Editorial Horsori. Madrid, 1991.

GÓMEZ Crespo, Miguel Ángel. Materiales Didácticos, Química, Bachillerato. Madrid. MEC. 1993.

GÓMEZ Crespo, Miguel Ángel. POZO, José Ignacio. SANZ, A. LIMÓN, M. "La estructura de los conocimientos previos en química: una propuesta de núcleos conceptuales". En investigación en la escuela. 18, 23-40. 1989.

GÓMEZ Crespo, Miguel Ángel. POZO, José Ignacio. Aprendery enseñar ciencia. Segunda edición. Ediciones Morata, Madrid. 2000.

KUHN, Thomas. La estructura de las revoluciones científicas. Chicago: University of Chicago Press. 1987.

NARVÁEZ Z, Luis Javier. Un enfoque constructivista para el aprendizaje de algunos conceptos en Ciencias Naturales. Tesis de grado. Universidad Surcolombiana. 1994

NOVAK, Joseph J. "Concept mapping a strategy for organizing knowledge" en: Learning Sience in schools. Hillsdale, New York. Erlbaum. 1995.

NOVAK, Joseph J. GOWIN, B. D. Learning to learn. Cambridge University Press. 1992.

POZO, José Ignacio. Aprendices y maestros. Madrid. Editorial Alianza/Sicología Minor.

VIGOTSKY, L.S. Myshelenie i rech. Traducción al castellano M.M. Rotger: Pensamientoy Lenguaje Ediciones La Pléyade. 1978

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
0
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
28%
33%
Days to publication 
5420
145
Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Universidad Surcolombiana
OJS System - Metabiblioteca |