Proposing own pedagogy: a suggestive challenge to teachers
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
It is intended to answer the question: what is understood by pedagogy and who is a pedagogue? from the perspective that every teacher generates a “practical theory” because of his educational work, but that defining that transferable knowledge that only teachers produce requires a reflective and critical exercise that we do not always know how to perform. Every teacher is urged to unravel his implicit theory, to reveal it, objectify it, understand it, transform it, and transfer it if it is the case.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
De los Ríos, A. (2011). “Corrientes pedagógicas, tradiciones pedagógicas y Educación Especial: pensando históricamente la Educación Especial en América Latina”. Revista RUEDES. Red universitaria de Educación Especial. 1(1), 3-21. http://bibliotecadigital.udea.edu.co/handle/10495/3925
Fabre, M. (2002). “Existe-t-il des savoirs pédagogiques?” en J. H. Houssaye, M. Soëtard, D. Hameline y M. Fabre. Manifeste pour les pédagogues. Paris: ESF, pp. 99-124.
Flores-Ochoa, R. (1994). Hacia una pedagogía del conocimiento. Bogotá: McGraw Hill.
Houssaye, J. (dir.) (1993). La pédagogie: une encyclopédie pour aujourd’hui. Paris: ESF.
Juliao, C.G. (2014). Una pedagogía praxeológica. Bogotá: Uniminuto.
Juliao, C.G. (2017). La cuestión del método en pedagogía praxeológica. Bogotá: Uniminuto.