Design and elaboration of demostrative experiments for the teaching of physics on the classroom

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Álvaro Avendaño Rodríguez Universidad Surcolombiana
Clotario Israel Peralta García Universidad Surcolombiana
Florentino Monsalve Murillo Universidad Surcolombiana
Hernando González Sierra Universidad Surcolombiana
Abstract

This article summarize the aspects of the research "DISEÑO Y ELABORACIÓN DE EXPERIMENTOS DEMONSTRATIVOS PARA LA ENSEÑANZA DE LA FÍSICA EN EL AULA DE CLASE" coordinated by the professors of the school of education and the school of Exact and Natural sciencces in cooperation with seven students from the school of education.

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Author Biographies / See

Álvaro Avendaño Rodríguez, Universidad Surcolombiana

Profesor Facultad de Ciencias Naturales y Exactas y de la Facultad de Educación de la Universidad Surcolombiana.

Clotario Israel Peralta García, Universidad Surcolombiana

Profesor Facultad de Ciencias Naturales y Exactas y de la Facultad de Educación de la Universidad Surcolombiana

Florentino Monsalve Murillo, Universidad Surcolombiana

Profesor Facultad de Ciencias Naturales y Exactas y de la Facultad de Educación de la Universidad Surcolombiana

Hernando González Sierra, Universidad Surcolombiana

Profesor Facultad de Ciencias Naturales y Exactas y de la Facultad de Educación de la Universidad Surcolombiana

References

AUSUBEL, D: "Psicología Educativa: Un punto de vista cognoscitivo": Trillas, México, 1976. RIV.

BARNES, D. (1969), "Language, the learner and the school". Penguin books, Hammondsworth, Inglaterra.

EDW ARDS, J. y MARLADN, R (1982), "Student thinking in a secondary biology classroom". Research in Science Education, 12, 32-41.

HERNANDEZ H., CARLOS A. Conferencia sobre el Estado del conocimiento en peda­gogía de las ciencias, Colciencias, 2000.

HEUSON P W. (1981): 'Aristotle: Alive and well in the classroom": Australian Science Teachers Journal, 27(3), 9-13 (a)

KELLY, G. A. (1969): "Ontological acceleration": The selected Papers of George Kelly. Wiley. N.Y

Osborne 1985. Marcea S.A. de Ediciones.

Osborne 1985. Marcea S.A. de Ediciones.

OSBORNE ROGER Y PETER FREYBERG: (1991): "El Aprendizaje de las Ciencias, Implicaciones de la ciencia de los alumnos": Universidad de Wickato, Narcea, S.A. Edi­ciones, 1991, p. 32.

OSBORNE, R.J. Y WITROCK, M.C. (1983): "Learning science: a generative process". Science Education, 67(4), 489-508.

POSNER G. J.; STRIKE, A.; HEUSO N, PW. Y GERTZOG W.A. (1982): 'Accommodation of scientific conception: toward a theory of conceptual change": Science Education 66(2) 211-227.

SOLO M O N, J. (1980): "Teaching children in the laboratory". Croom - Helm. Londres. 1 WEST, L.H.T. y PINES, A. L. (1983): "How rational is rationality"? Science Education, 67(1), 37-39.

WITTROCK, M.C. (1974), "Learning as a generative process". Educational Psychology, II, 87-95.

Most read articles by the same author(s)

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
0
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
28%
33%
Days to publication 
5420
145
Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Universidad Surcolombiana
OJS System - Metabiblioteca |