The curricular building: Something more than an instrumental action.
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
With great concern, it is observed the significant increase that Higher Education has had in Colombia in terms of program offer, since the issuance of Law 30 of 1992. According to data from ICFES, 1,345 programs have been created equivalent to one third of the general population, It is not that the expansion of the offer should be prosecuted on principle - the current coverage does not reach even 16% what is valid, we ask, is about the antecedents, circumstances, interests, inquiries and auricular conceptions, which sustain this expansion.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ander, Ezequiel (1994). La Interdisciplinariedad en Educación Colección Respuestas Educativas. Edit. Magisterio Rio de la Plata.
Aristizabal, Amoldo (1986). Tesis sobre el Currículo y las relaciones pedagógicas En: Revista Educación y Cultura No.9, Bogotá.
Buenaventura, Nicolás (1994). La Campana el la Escuela. Programa Educación para la Democracia. Santafé de Bogotá.
De Zubiría, Julián y De Zubiria, Miguel (1986). La reforma curricular en Ciencias Sociales. En Revista Educación y Cultura No. 9, Bogotá.
Díaz, Mario (1986). Los modelos pedagógicos (2a. parte). En: Revista Educación y Cultura No. 8, Bogotá.
Díaz, Mario (1985). La reforma curricular. Contradicciones de una pedagogía retórica. En. Revista Educación y Cultura No.4, Bogotá.
Díaz, Mario (1986). Una caracterización de los modelos pedagógicos. En: Revista Educación y Cultura No.7, Bogotá.
Díaz, Mario (1986). El modelo pedagógico integrado. En: Revista Educación y Cultura No.7, Bogotá.
Díaz, Mario (1986). El modelo pedagógico integrado. En: Revista Educación y Cultura No. 7, Bogotá.
Federici, Carlos y Otros (1985). La Reforma Curricular y el magisterio. En: Revista Educación y Cultura No.4, Bogotá.
Florez, Rafael y Bautista, Enrique (1986). Modelos pedagógicos y formación de maestros. EN. Revista Educación y Cultura No. 7. Bogotá.
Gimeno, Sacristan J. El Curriculum. Una reflexión sobre la práctica. Ediciones Morata 2a. Edición.
Hernández, Carlos Augusto (1984). REFORMA CÜRRÍCÜLÁR Cientifismo y Taylorismo. En: Revista Educación y Cultura No.2, Bogotá.
Kemmis, Stephen (1988). El Curriculum. Más allá de la teoría de la Reproducción. Edic. Morata. Madrid. Colección Pedagógica.
López Giménez, Nelson Ernesto y Otros (1989). Currículo y Calidad de la Educación Superior en Colombia. Colciencias-ICFES.
Magendzo, Abraham (1986). Currículum y Cultura en América Latina. P.I.I.E. Santiago de Chile.
Martínez Boom, Alberto y Otros (1989). Pedagogía, Enseñanza de las ciencias y modelos curriculares. En: Revista Educación y Cultura No. 17, Bogotá.
Mockus, Antanas y Otros (1986). La reforma Curricular en el área de las matemáticas. En: Revista Educación y Cultura No. 9, Bogotá.
Mockus, Antanas y Otros (1985). Puntualizaciones a la Reforma Curricular. En: Revista Educación y Cultura No. 4, Bogotá.
Quiroz, Alfonso (1985). El Decreto 1002: Una Pérdida de Identidad Cultural del Maestro. En: Revista Educación y Cultura No.4, Bogotá.
Segura, Diño (1989). Hacia una alternativa curricular en la enseñanza de las ciencias En: Revista Educación y Cultura No 19. Bogotá.
Stenhouse, Laurence (1985). Investigación y Desarrollo del Curriculum Ediciones Morata Madrid. La Investigación como Base de la Enseñanza. 1987. Ediciones Morata. Madrid.
Vasco, Carlos E (1985). Conversación Informal sobre la Reforma Curricular. En: Revista Educación y Cultura No 4. Bogotá.
Zeta Periodismo Investigativo (1985). Una reforma Clandestina. En. Revista Educación y Cultura No.4, Bogotá.
Zileta, Estanislao (1995). Educación y Democracia. Un Campo de Combate, Programa para la Educación para la democracia. Santafé de Bogotá.