The context of the pandemic, a pedagogical opportunity to strengthen biodiversity and culture

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Delia Rincón Ariza University of the Llanos
Abstract

This essay considers biodiversity and culture as a pedagogical opportunity to strengthen itself in times of pandemic. For this reason, an alternative community pedagogical strategy is proposed that allows progress in the construction of an environmental culture, having as axes for its development: biodiversity as a learning environment, biodiversity as a research environment, biodiversity as an alternative eco-social system. Likewise, it addresses culture and biodiversity as an industry in charge of various organizations or institutions, and the cultural perspective from ethnic groups.

Keywords

Downloads

Download data is not yet available.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Author Biography / See

Delia Rincón Ariza, University of the Llanos

Magíster en Gestión Ambiental de los Llanos. Estudiante del Doctorado en Educación y Cultura Ambiental de la Universidad Surcolombiana. Docente de la Universidad de los Llanos, Colombia.

References
Azerrat, J., Ratto, M., & Fantozzi, A. (2021). ¿Gobernar es cuidar?. Trabajo y Sociedad, No. 36.

Duquino Rojas, L. G. (2018). Sustentabilidad ambiental urbana, alternativas para una política pública ambiental. Bitácora Urbano Territorial, 141-149.

García Echeverry, F. A., Moreno Amézquita, J. E., Pinto Bustamante, B. J., & Gómez Cordoba, A. (2020). El derecho a la salud en tiempos de pandemia en Colombia: entre la inequidad endémica y el estado de emergencia. Revista Colombiana de Bioética. Vol. 15.

Giménez - Candela, M. (2020). El colapso del pasado: COVID-19. de Derecho Animal, Vol. 11/2.

González , E. (2008). Educación, Medio Ambiente y Sustentabilidad.

Idrovo, A.-J., Manrique, E.-F., & Nieves, G.-M. (2020). Crónica de una pandemia anunciada: caso Santander (Parte 1). Salud UIS.

Leff, E. (2008). Discursos sustentables. México: Siglo XXI.

López, A., & Durán, G. (2020). Covid-19 y medio ambiente: alcance y escenarios futuros. Economistas Colegio de Madrid. No. 170, 82.

Miyahira, J. (2020). Lo que nos puede traer la pandemia. Revista Médica Herediana, Vol. 31, No. 2.

Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura - UNESCO. (2020). Boletín Semanal No. 8.

Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura - UNESCO. (2020). Cultura & Covid-19, Impacto & Respuesta.

Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura-UNESCO. (2020). Patrimonio Mundial, No. 96.

Organización Panamericana de la Salud (2020). Consideraciones relativas a los pueblos indígenas, afrodescendientes y otros grupos étnicos durante la pandemia COVID-19.

WWF INTERNACIONAL. (2020). Pérdida de la naturaleza y el surgimiento de pandemias. Protegiendo la salud humana y planetaria.
OJS System - Metabiblioteca |