Research seminar as pedagogic practicum
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Dear colleages, friends and partners: At the initiative of a group of professors from the Department of Psychopedagogy, of the Faculty of Education, this seminar began, which for two long and laborious years -perhaps more laborious than long- constructed a text that includes a part of his memories. Text that is put to the consideration of the educational community and hopes to provide elements and experiences that contribute to the consolidation of the field of pedagogy in Colombia.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Bedoya, José Iván. Pedagogía y epistemología. Ecoe Ediciones. Bogotá, 2000.
Díaz Villa, Mario. La formación de profesores en la educación superior en Colombia. ICFES, Bogotá, 2000.
Díaz Villa, Mario y López Jiménez, Nelson. Editores. Hacia una sociología del discurso pedagógico. Colección SEMINARIUM Magisterio. Bogotá, 2000.
López Jiménez, Nelson,. Ernesto y otros. Seminario permanente sobre la problemática pedagógica en la educación superior. Colección pedagogía. Universidad Surcolombiana, Facultad de Educación. Neiva, 2002.
Medina Gallego, Carlos. Diatriba contra la Universidad en Lanzas y Letras No. 18, Neiva, septiembre-octubre de 2002.
Mockus, Antanas y otros. Las fronteras de la escuela. Mesa redonda Magisterio. Bogotá, 1995.
Morín, Edgar. Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Mesa redonda. Editorial Magisterio. Primera edición 1999, segunda edición 2001. Bogotá.
Zambrano, Leal Armando. Pedagogía, educabilidad y formación de docentes. Nueva Biblioteca Pedagógica. Santiago de Cali, 2001.
Zuluaga Garcés, Olga Lucía. Pedagogía e Historia. Editorial Universidad de Antioquia. Medellín, 1999.