No. 24 (2019): January - December

Editorial

Editorial

Barrero Galindo Martha Isabel

Article Visits 205 | PDF Visits 142

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2238

13 |

The didactic content knowledge in the professional insertion of a professor of natural sciences

El conocimiento didáctico de contenido en la inserción profesional de una profesora de ciencias naturales

Mosquera Jonathan Andrés, Amórtegui Cedeño Elías Francisco, Gómez Cubillos Dana Lizeth

Article Visits 573 | PDF Visits 375

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1506

14-39 |

A look at the concepts of leisure, free time and recreation of students, teachers and administrative staff of the Faculty of Exact and Natural Sciences of the Universidad Surcolombiana

Una mirada a los conceptos de ocio, tiempo libre y recreación de los estudiantes, docentes y administrativos de la facultad de ciencias exactas y naturales de la Universidad Surcolombiana

Roa Cruz Angel Miler, González Vanegas Kelly Vanessa

Article Visits 899 | PDF Visits 399

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1663

40-51 |

Construction of the Nation-State, production of national identity and expression of values in the ritual cycle of the public school

Construcción del estado-nación, producción de identidad nacional y expresión de valores en el ciclo ritual de la escuela pública

Vera Flández Evelyn Margarita

Article Visits 328 | PDF Visits 213

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1681

52-66 |

Problem-Based Learning (ABP) as a strategy to strengthen scientific skills in natural sciences

Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) como estrategia para fortalecer las competencias científicas en ciencias naturales

Guerrero Flórez Lisbeth Karime

Article Visits 5361 | PDF Visits 2393

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1700

67-76 |

Didactic sequences: a path in the learning of descriptive statistics

La secuencia didáctica como camino para el aprendizaje de la estadística descriptiva

Gélvez Martínez José Trinidad, Villamizar Carmen Edilia

Article Visits 579 | PDF Visits 298

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1723

77-85 |

Reversibility as a strategy to develop problem-solving with fractional numbers in fifth-grade students of the educational institutions Nuestra Señora del Cármenand Juan Pablo I

La reversibilidad como estrategia para desarrollar la resolución de problemas con números fraccionarios en los estudiantes de grado quinto de las instituciones educativas Nuestra Señora del Cármen y Juan Pablo I

Parada Carreño María José, Sarmiento Ramírez Juan Gabriel, Álvarez Santoyo Juan Hildebrando

Article Visits 419 | PDF Visits 203

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1728

86-100 |

Strengthening critical reading, from workshop-based learning, in students of the eleventh degree c, of the educational institution Alonso Carvajal Peralta, in the municipality of Chitagá

Fortalecimiento de la lectura crítica, a partir de aprendizaje basado en talleres, en los estudiantes del grado undécimo c, de la institución educativa Alonso Carvajal Peralta, del municipio de Chitagá

Ochoa Gamboa Juan Manuel

Article Visits 407 | PDF Visits 244

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1731

101-109 |

Strengthening of the reading understanding process in fourth grade students of the Juan Pablo I educational institution of the Cúcuta city, North of Santander

Fortalecimiento del proceso de comprensión lectora en los estudiantes de cuarto grado de la institución educativa Juan Pablo I de la ciudad de Cúcuta, Norte de Santander

Villalba Santiago Magreth, Holguín Mariño Margareth Julyana

Article Visits 935 | PDF Visits 365

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1726

110-122 |

Other decolonial paths for research in comparative education

Otros caminos para la Educación Comparada

Maduro Silva Denise Bianca, Pinto Flores Maria José Batista, Mejía Toro Luisa Fernanda

Article Visits 2607 | PDF Visits 968

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2165

123-139 |

Popular tizne: A marginal aesthetic?

Tizne popular: ¿Una estética marginal?

Ruíz Solórzano Jaime

Article Visits 366 | PDF Visits 238

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2168

140-143 |

OJS System - Metabiblioteca |