No. 17 (2012): January - December

Editorial

Editorial

Editorial Comité

Article Visits 214 | PDF Visits 57

5-6 |

Read: reside or insist? Teachers face reading

Leer: ¿residir o insistir? Los docentes frente a la lectura

Rivera Monje Jáder

Article Visits 739 | PDF Visits 180

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1132

7-19 |

Keys of inquiry to articulate the history of visual education in the city of Neiva

Claves de indagación para articular la historia de la educación visual en la ciudad de Neiva

Ruíz Solórzano Jaime

Article Visits 1260 | PDF Visits 208

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1133

20-41 |

Grammar context: A didactic approach to the grammar.

La gramática en contexto: Una aproximación didáctica a la gramática.

Orduz Navarrete Yehicy

Article Visits 1101 | PDF Visits 898

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1134

42-50 |

Education and power in Colombia throughout the XIX century

Educación y Poder en Colombia durante el siglo XIX

Arévalo Melquin Enrique, Rodríguez Díaz Jhon Wilmar

Article Visits 1489 | PDF Visits 8059

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1135

51-64 |

Prior elements to the inquiry about critical thinking in linguistic theory by the language graduates: the case of the spanish language program

Elementos previos a la indagación sobre el pensamiento crítico en teoría lingüística por parte de los licenciados en idiomas: el caso del programa de Lengua Castellana

Puentes Juan Camilo, Forero A. Anthony, Ibáñez Perdomo Karla, González Herrera Alexandra

Article Visits 739 | PDF Visits 167

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1136

65-83 |

Functions and emergencies of the University

Funciones y urgencias de la Universidad

Bernal de Rojas Aura Elena

Article Visits 172 | PDF Visits 130

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1137

84-97 |

Creation and application of learning objects for the teaching of English: a significant experience of the students of seminar of update on professional development of the program of Degree in Foreign Language - English of the Surcolombiana University

Creación y aplicación de objetos de aprendizaje para la enseñanza del inglés: una experiencia significativa de los estudiantes de seminario de actualización sobre desarrollo profesional del programa de Licenciatura en Lengua extranjera - inglés de la USCO

Salazar Sonia Amparo

Article Visits 816 | PDF Visits 152

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1204

98-110 |

Mental representations and prototypes: the communication process from the cognitive point of view

Representaciones mentales y prototipos: el proceso de comunicación desde el punto de vista cognitivo

Mahecha B. Miguél Ángel

Article Visits 872 | PDF Visits 594

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1138

112-134 |

The "Huilensidad": Otherness for identity

La 'Huilensidad': alteridad para la identidad

Martínez González Carlos Javier

Article Visits 1304 | PDF Visits 289

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1139

135-144 |

Evaluation of pedagogical strategies for the implementation of the Curriculum Microdesign of Physics in the school of Engineering: An educational experience

Evaluación de estrategias pedagógicas de implementación del Microdiseño Curricular de Física en la Facultad de Ingeniería: Una experiencia educativa

Avendaño R. Álvaro, Casadiego Alix María

Article Visits 752 | PDF Visits 186

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1140

145-156 |

the spanish language teacher: A professional searching for an identity

El docente de lengua castellana: un profesional en busca de su identidad

Gutiérrez Ruskin Horacio, Bernárdez Carol Lucía

Article Visits 1409 | PDF Visits 997

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1125

157-166 |

Development plans in the education sector in Colombia

Planes de desarrollo en el sector educativo en Colombia

Guzmán Baena William

Article Visits 1060 | PDF Visits 818

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1126

167-189 |

The use of equations as a guide to think and solve problems: an approach to the teaching of Physics

El uso de las ecuaciones como guía para pensar y resolver problemas: una aproximación a la enseñanza de la Física

Valcárcel M. J. P., Perea Espitia J. M.

Article Visits 667 | PDF Visits 160

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1127

190-195 |

Life is too short

La vida es tan corta

Truffaut Francois

Article Visits 206 | PDF Visits 144

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1128

198-199 |

Guillermo Garzón Romero: A totally absurd world

Guillermo Garzón Romero: Un mundo totalmente absurdo

Ruíz Solórzano Jaime

Article Visits 259 | PDF Visits 147

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1129

200-201 |

Guidelines for collaborators

Pautas para los colaboradores

Editorial Comité

Article Visits 199 | PDF Visits 40

202-203 |

OJS System - Metabiblioteca |