Caracterización de los métodos y estrategias pedagógicas básicas en el proceso de motivación del niño en el nivel de preescolar en instituciones educativas de la ciudad de neiva
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
This article presents the results of the investigation "Characterization of the methods and pedagogic basic strategies in the process of motivation of the child in the level of preschool", which involved to 10 educational institutions 5 of th e official sector and 5 of the private sector. The fieldwork implied the implementation of instruments as, the accomplishment of interview to executives and teachers, records of observation of the classes and the documentary record.
The central aim of the investigation is to raise an offer of intervention to the institutions both of the official sector and of the private sector, which allows to consolidate the methods and the pedagogic strategies that guarantee the motivation in the child of pre-school and to allow the obtaining of a good formative level.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
ALTAMIRANO. C. Cuauhtémoc, Medina. R. María del Carmen y García .M. José Francisco. Definición de Método. CECTE. Centro de Estudios en Comunicación y Tecnologías Educativas.
BRICEÑO MORENO, María de los Ángeles, (2008). Propuesta de estrategias pedagógicas. Educación y educadores. Universidad de la Sabana. Vol. 11.
PARRA PINEDA Marfa Doris, (2003). Manual de estrategias de enseñanza/aprendizaje, (en línea). SENA Regional Antioquia. Disponible en:http://www.cepefsena.org/documentos/METODOLOGIAS%20ACTIVAS.pdf.
ZEPETA ROJAS Alejandra. (2008, Marzo). Motivación, liderazgo y comportamiento organizacional. Universidad del Valle de México, (en línea). Disponible en:
http://www.losrecursoshumanos.com/phpscript/descargar_pdf.php?id=1941.