No. 21 (2016): January - December

Editorial

Editorial

Barrero Galindo Martha Isabel

Article Visits 208 | PDF Visits 76

11 |

Research in families of people with disabilities

La investigación en familias de personas con discapacidad

Almario Ordoñez Ermilda

Article Visits 2654 | PDF Visits 1104

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1443

12-26 |

The student self-assessment process by resignificar and rebuild in school physical education

La autoevaluación de los estudiantes un proceso por resignificar y reconstruir en la educación física escolar

García Carrillo Luz Stella

Article Visits 1273 | PDF Visits 791

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1454

27-42 |

Game and attention deficit ... the biology of knowledge and human motives

Juego y déficit atencional ludanzas de la biología del conocer y la motricidad humana

Toro Arévalo Sergio Alejandro, Claro Tagle Sebastián

Article Visits 451 | PDF Visits 264

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1458

43-60 |

Interdiscipline, visual culture and artistic education in Chile: from the standardized test to the invisibilization of the arts in school

Interdisciplina, cultura visual y educación artística en Chile: de la prueba estandarizada a la invisibilización de las artes en la escuela

Quintana Figueroa Patricia Fernanda

Article Visits 839 | PDF Visits 479

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1465

61-69 |

Experience of motor skills in the original Yanacona and Misak communities: towards the configuration of the social fabric and cultural identity

Vivencia de la motricidad en las comunidades originarias Yanacona y Misak: hacia la configuración del tejido social y la identidad cultural

Bahamón Cerquera Pablo Emilio, Cuéllar Santos Juan Carlos, Vargas Polanía Eivar Fernado

Article Visits 463 | PDF Visits 419

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1473

70-85 |

The critical period effects in second language acquisition

The critical period effects in second language acquisition

Losada Rivas Jhon Jairo

Article Visits 747 | PDF Visits 859

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1476

86-96 |

Didactic relationality from the university classroom. Principles towards a more humane education

Relacionalidad didáctica desde el aula universitaria. Principios hacia una educación más humana

Oviedo Silva Francisco David, Matus Pinochet Manuel, Aguilar Valdés Mirko

Article Visits 327 | PDF Visits 191

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1480

97-104 |

Playful escape: configurative aspects of the emergence of playing in contemporary school dynamics

Fuga lúdica: aspectos configurativos de la emergencia del jugar en la dinámica escolarizada contemporánea

Díaz Antillanca Oscar, Toro Arévalo Sergio

Article Visits 383 | PDF Visits 257

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1481

105-112 |

Empathy as an emerging emotion in the teaching and learning process

Empatía como emoción emergente en el proceso de enseñanza y aprendizaje

Barría Díaz Daniela

Article Visits 1205 | PDF Visits 968

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1485

113-122 |

The emotional competence in people with deafness

La competencia emocional en personas con sordera

Díaz Salazar Iglesias Carla

Article Visits 1107 | PDF Visits 497

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1517

123-144 |

Popular Education and Interculturality in Haiti

Educación Popular e Interculturalidad en Haití

Iglesias Mills Nicolás

Article Visits 386 | PDF Visits 316

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1523

145-163 |

Representation codes: Néstor Emilio Maragua Pascuas

Códigos de representación: Néstor Emilio Maragua Pascuas

Ruiz Solórzano Jaime

Article Visits 417 | PDF Visits 154

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1524

164-170 |

OJS System - Metabiblioteca |