2021: Dossier Especial 35 años de la revista Paideia Surcolombiana

En los treinta y cinco años de la revista Paideia Surcolombiana

En los treinta y cinco años de la revista Paideia Surcolombiana

Navarro Salcedo Wisberto

Article Visits 77 | PDF Visits 75

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3157

14-24 |

Presentación

Presentación

Trujillo Vanegas Catalina, González Vargas Eliana Johana

Article Visits 61 | PDF Visits 54

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3158

25-26 |

Musical awareness as a source of learning in a world with little sound

La sensibilización musical como fuente de aprendizaje en un mundo poco sonoro

Martínez Romero Sandra Milena, Vivas Tamayo Julio César

Article Visits 528 | PDF Visits 168

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2431

27-43 |

School Management Conditions in the Inclusion Process in an Educational Institution in Neiva, Colombia

Condiciones de la Gestión Escolar en el proceso de Inclusión en institución educativa de Neiva

Polanía Castañeda Jaiza Gibeth, Benavides Esteban Cecilia, Lozano Losada José Leary , Cruz Rivera Diana Carolina , Parra Gómez Sandy Tatiana

Article Visits 480 | PDF Visits 152

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2433

45-67 |

Conceptions of the educational actors of a public educational institution in Neiva on inclusive evaluation

Concepciones de los actores educativos de una institución educativa pública de Neiva sobre evaluación inclusiva

Álvarez Padilla Milady, Ospina Medina Leidy Vanessa

Article Visits 217 | PDF Visits 95

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2437

69-81 |

Pedagogical practices developed with underachieving students at an educational center in Neiva

Prácticas pedagógicas desarrolladas con estudiantes de bajo rendimiento escolar de una sede educativa de Neiva

Zamudio Trujillo Derly Constanza , Aldana Huependo Ana Yaneth , Ordoñez Andrade Gina Marcela

Article Visits 156 | PDF Visits 81

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2439

83-101 |

The street inhabitant in the process of resocialization: a citizen with a sense of life

El habitante de calle en proceso de resocialización: un ciudadano con sentido de vida

Andrade Muñoz Angélica, Cardozo Moreno Heidy Johanna , Díaz Rodríguez Erinso Yarid , Parra Osorio Adriana María

Article Visits 1194 | PDF Visits 440

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2440

103-124 |

Barriers to the educational inclusion of students with motor disabilities in public schools

Barreras para la inclusión educativa a estudiantes con discapacidad motora en instituciones educativas públicas

Cruz Rivera Diana Carolina , Castañeda Rojas Deisy Marcela , Serrano Iñiguez Javier Alberto

Article Visits 1631 | PDF Visits 446

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2442

126-143 |

Factors that affect the repetition of 6th students in Jairo Morera Lizcano educational institution

Factores que inciden en repitencia de los estudiantes 6° en Institución Educativa Jairo Morera Lizcano

Lozano Parra Ana Milena , Arvilla Ramos María Elena

Article Visits 448 | PDF Visits 155

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2447

145-164 |

A look from the visual arts for inclusion

Una mirada desde las artes visuales para la inclusión

Quintero Puentes Orlando

Article Visits 122 | PDF Visits 69

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2451

166-182 |

Inclusion of two mestizos in the inga community

Inclusión de la comunidad inga a dos mestizos

Gómez Espinosa Yhisela, Salas Ramírez Javier, Vanegas López Julián

Article Visits 123 | PDF Visits 80

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2435

184-199 |

Factors that limit or facilitate the implementation of the disability approach at the Huellitas de Neiva child development center

Factores que limitan o facilitan la implementación del enfoque de discapacidad del Instituto Colombiano de Bienestar Familiar en el Centro de Desarrollo Infantil Huellitas de Neiva

Montenegro Losada Martha Paola , Puentes Sanabria Mercedes, Vanegas lópez Julián

Article Visits 127 | PDF Visits 79

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2443

201-221 |

Social representations about the environment in children of an ethno-educational institution in Huila

Representaciones sociales sobre medio ambiente en los niños de una institución etnoeducativa del Huila

Liscano Salazar Manuel Alejandro

Article Visits 184 | PDF Visits 87

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2438

223-254 |

OJS System - Metabiblioteca |