No. 20 (2015): January - December

Editorial

Editorial

Barrero Galindo Martha Isabel

Article Visits 169 | PDF Visits 53

11-12 |

The science of science teaching: contributions to the construction of citizenship and values in a world of planetary emergency

La ciencia de la enseñanza de las ciencias: Aportes a la construcción de la ciudadanía y valores en un mundo en emergencia planetaria

Daza Rosales Silvio, Arrieta Vergara José Rafael, Quintanilla Gatica Mario

Article Visits 1946 | PDF Visits 301

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1188

15-23 |

Characterization of mathematical thinking

Caracterización del pensamiento matemático

Reyes-Santander Pamela

Article Visits 1481 | PDF Visits 289

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1189

27-31 |

The comparative history as possible methodology for understanding social movements of the teachers in Brazil and Colombia, among 1954-1990

La historia comparada como posible metodología para comprender los movimientos sociales del magisterio en Brasil y Colombia, entre 1954-1990

González Cruz José Manuel

Article Visits 366 | PDF Visits 215

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1190

35-44 |

Some statements about the works of huilenses artists who participated in 15 Regional Salon of Artists of the South Zone

Algunos enunciados sobre las obras de los artistas huilenses que participaron en 15 salón regional de artistas de la zona sur

Ruíz Solórzano Jaime

Article Visits 1458 | PDF Visits 164

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1191

47-51 |

Real dynamic languages

Lenguajes dinámicos reales

Galindo Jairo

Article Visits 1052 | PDF Visits 159

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1192

55-58 |

Inclusion and exclusion from my wheelchair

Inclusión y exclusión desde mi silla de ruedas

Cantillo Murcia Julián Andrés

Article Visits 1267 | PDF Visits 194

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1193

61-69 |

ICT in the initial teacher training

Las TIC en la formación inicial docente

Salazar Aristizábal Sonia Amparo

Article Visits 1238 | PDF Visits 187

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1194

73-75 |

Propedeutic reflections on linguistics in Colombia: The case of bilingualism (preliminary research project for application)

Reflexiones propedéuticas lingüística en Colombia: El caso del bilingüismo (anteproyecto de investigación para postulación)

Mahecha Bermudez Miguel Angel

Article Visits 1432 | PDF Visits 259

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1195

79-89 |

Current indigenous art: Opening or resistance

Arte indígena actual: Apertura o resistencia

Polanía Farfán Rocío

Article Visits 1408 | PDF Visits 254

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1196

93-99 |

ICT, literacy and education in the knowledge society

TIC, lectoescritura y educación en la sociedad del conocimiento

Ramírez Coronado Aminta

Article Visits 825 | PDF Visits 254

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1197

103-105 |

Do research results permeate the classroom?

¿Los resultados de investigación permean el aula de clase?

Mosquera Urritia Martha Cecilia

Article Visits 733 | PDF Visits 158

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1198

109-118 |

Teleología

Teleología

Paideia Surcolombiana Revista

Article Visits 305 | PDF Visits 43

120 |

OJS System - Metabiblioteca |