No. 20 (2015): January - December

Editorial

Editorial

Barrero Galindo Martha Isabel

Article Visits 183 | PDF Visits 60

11-12 |

The science of science teaching: contributions to the construction of citizenship and values in a world of planetary emergency

La ciencia de la enseñanza de las ciencias: Aportes a la construcción de la ciudadanía y valores en un mundo en emergencia planetaria

Daza Rosales Silvio, Arrieta Vergara José Rafael, Quintanilla Gatica Mario

Article Visits 1966 | PDF Visits 315

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1188

15-23 |

Characterization of mathematical thinking

Caracterización del pensamiento matemático

Reyes-Santander Pamela

Article Visits 1493 | PDF Visits 297

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1189

27-31 |

The comparative history as possible methodology for understanding social movements of the teachers in Brazil and Colombia, among 1954-1990

La historia comparada como posible metodología para comprender los movimientos sociales del magisterio en Brasil y Colombia, entre 1954-1990

González Cruz José Manuel

Article Visits 386 | PDF Visits 229

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1190

35-44 |

Some statements about the works of huilenses artists who participated in 15 Regional Salon of Artists of the South Zone

Algunos enunciados sobre las obras de los artistas huilenses que participaron en 15 salón regional de artistas de la zona sur

Ruíz Solórzano Jaime

Article Visits 1479 | PDF Visits 176

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1191

47-51 |

Real dynamic languages

Lenguajes dinámicos reales

Galindo Jairo

Article Visits 1063 | PDF Visits 171

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1192

55-58 |

Inclusion and exclusion from my wheelchair

Inclusión y exclusión desde mi silla de ruedas

Cantillo Murcia Julián Andrés

Article Visits 1282 | PDF Visits 205

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1193

61-69 |

ICT in the initial teacher training

Las TIC en la formación inicial docente

Salazar Aristizábal Sonia Amparo

Article Visits 1257 | PDF Visits 208

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1194

73-75 |

Propedeutic reflections on linguistics in Colombia: The case of bilingualism (preliminary research project for application)

Reflexiones propedéuticas lingüística en Colombia: El caso del bilingüismo (anteproyecto de investigación para postulación)

Mahecha Bermudez Miguel Angel

Article Visits 1452 | PDF Visits 274

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1195

79-89 |

Current indigenous art: Opening or resistance

Arte indígena actual: Apertura o resistencia

Polanía Farfán Rocío

Article Visits 1430 | PDF Visits 269

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1196

93-99 |

ICT, literacy and education in the knowledge society

TIC, lectoescritura y educación en la sociedad del conocimiento

Ramírez Coronado Aminta

Article Visits 838 | PDF Visits 265

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1197

103-105 |

Do research results permeate the classroom?

¿Los resultados de investigación permean el aula de clase?

Mosquera Urritia Martha Cecilia

Article Visits 747 | PDF Visits 166

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1198

109-118 |

Teleología

Teleología

Paideia Surcolombiana Revista

Article Visits 319 | PDF Visits 49

120 |

OJS System - Metabiblioteca |