No. 9 (2019)

Editorial

Editorial

Perdomo Guerrero Órinzon

Article Visits 104 | PDF Visits 61

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.2483

15-21 |

“In spite of the bullets noise we are working for peace”: public libraries and construction of peace in Colombia

“A pesar del ruido de las balas estamos trabajando por la paz”: Bibliotecas Públicas y construcción de paz en Colombia

Cancimance López Andrés

Article Visits 241 | PDF Visits 97

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.2461

23-43 |

Cultural relevance of own education as a guarantor of the cultural pervivence of the people Nam Misak

Pertinencia cultural de la educación propia como garante de la pervivencia Cultural del Pueblo Nam Misak

Tunubalá Calambás José Alirio

Article Visits 466 | PDF Visits 178

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.2472

45-56 |

Proposal for redefinition of the professional profile of the social communicator of the surcolombian university from the identification of problems and demands of the environment

Propuesta de redefinición del perfil profesional del comunicador social de la universidad surcolombiana a partir de la identificación de problemas y demandas del entorno

Acebedo Restrepo Juan Carlos

Article Visits 257 | PDF Visits 120

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.2473

57-70 |

From narratives and hermeneutics to the visibility of the main actors: boys, girls and young people

De narrativas y hermenéuticas a la visibilización de los actores principales: los niños, las niñas y los jóvenes

Rengifo Rengifo Tobías

Article Visits 172 | PDF Visits 99

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.2474

71-92 |

Social interactions between students and their relationship with school violence since the formative process

Las interacciones sociales entre los estudiantes y su relación con la violencia escolar desde el proceso formativo

Pérez Gutiérrez María Fernanda

Article Visits 253 | PDF Visits 127

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.2476

93-110 |

Useful parameters for schools classification, according to their inclusion conditions. A five cases study in Huila – Colombia

Parámetros útiles para la clasificación de instituciones educativas según sus condiciones de inclusión. Estudio de cinco casos en el Huila - Colombia

Cruz Rivera Diana Carolina

Article Visits 587 | PDF Visits 306

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.2477

111-127 |

Pacagrama and assessment of the educational institution level in four categories for crithical thinking. Report of a case

Pacagrama y valoración del nivel de una institución educativa en cuatro categorías del pensamiento crítico. Reporte de un caso

Pastrana Zambrano Yolima, Polo Ledesma Reinaldo Emilio

Article Visits 149 | PDF Visits 65

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.2478

129-142 |

Design and implementation of robotic tools for teaching mathematics in tecnoacademia

Diseño e implementación de herramientas robóticas para la enseñanza de las matemáticas en la tecnoacademia

Zambrano Cruz Karol Johana, Celada Lozada Diego Camilo

Article Visits 222 | PDF Visits 112

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.2479

143-159 |

Development of citizen competences from a controversial perspective

Desarrollo de las competencias ciudadanas desde una perspectiva controversial

Magendzo Kolstrien Abraham, Pavez Bravo Jorge

Article Visits 310 | PDF Visits 171

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.2480

163-180 |

Wealth of the nation and citizen rights

Riqueza de la nación y derechos ciudadanos

Vargas Guillén Germán

Article Visits 146 | PDF Visits 59

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.2482

181-199 |

OJS System - Metabiblioteca |