No. 12 (2022)

Editorial

Editorial

López Jiménez Nelson Ernesto

Article Visits 135 | PDF Visits 52

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.3500

Challenges of training and critical reflection to improve the conceptions of environment and environmental education in basic education teachers

Retos de la formación y la reflexión crítica para mejorar las concepciones de ambiente y educación ambiental en profesores de educación básica

Flórez Espinosa Gloria Marcela, Ruiz Ortega Francisco Javier

Article Visits 259 | PDF Visits 174

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.3493

Policies and practices of school accountability: between control, regulation and comparison in the evaluation systems of Brazil and Colombia

Políticas y prácticas de la accountability escolar: entre el control, regulación y comparación en los sistemas de evaluación de Brasil y Colombia

Posada Escobar Jorge Jairo, Díaz Ballén José Emilio

Article Visits 247 | PDF Visits 134

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.3494

Theoretical elements for the construction of a transversal training model

Elementos teóricos para la construcción de un modelo de formación transversal

Correa Mosquera Deicy , Pérez Piñón Francisco Alberto

Article Visits 231 | PDF Visits 182

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.3495

The ondas Minciencias program as a strategy to strengthen the investigative abilities and skills in children and young people

El programa Ondas Minciencias como estrategia para fortalecer capacidades y habilidades investigativas en niños, niñas y jóvenes

Murcia Jiménez Fabiola

Article Visits 310 | PDF Visits 227

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.3496

Sense of the vocational training process of the student with lower extremity prosthetic system

Sentido del proceso de formación profesional del estudiante con sistema protésico de extremidad inferior

Gallego Murillo Luis Marino

Article Visits 176 | PDF Visits 100

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.3497

Knowledge ruralization: epistemic challenges in the rural school. The Puerto Quinchana Case

Ruralización del saber: Retos epistémicos en la escuela rural. El Caso Puerto Quinchana

Camelo Perdomo Diego Fernando

Article Visits 151 | PDF Visits 125

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.3498

Educational policies and their implications in the pedagogical transformations of educational institutions

Las políticas educativas y sus implicaciones en las transformaciones pedagógica de las instituciones educativas

Iafrancesco Villegas Giovanni Marcello

Article Visits 273 | PDF Visits 202

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.3499

OJS System - Metabiblioteca |