Some statements about the works of huilenses artists who participated in 15 Regional Salon of Artists of the South Zone
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
The text presented, works as a reference to explain the cover's image, the back cover and other illustrations contained in this twentieth edition of the Paideia Surcolombiana Journal. The article is intended to make an interpretative review of artistic practices, projects and Huilenses artists' works that participated during 2015 in the "Regional Hall of Artists of the South Zone". The article contains the introduction; characterization of creative practices displayed in the 15th Regional Hall of Artists; the contributions made by creators to art and society from Huila department; and the respective conclusions.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Butler, Judith (2002). Cuerpos que importan. Sobre los límites materiales y discursivos del "sexo". Buenos Aires: Paidós, p. 21.
Blair Trujillo, Elsa (2004). Muertes Violentas: La teatralización del exceso. Medellín: Universidad de Antioquia.
Deleuze, Guilles y Guattari, Feliz (2004). El Anit Edipo. Capitalismo y esquizofrenia. Barcelona: Paidós. P. 11-54.
DIARIO DEL HUILA (2015). Las tristezas que deja el Quimbo. Neiva, abril 21, Disponible en http://www.diariodelhuila.com/el-quimbo/lastristezas-que-deja-el-quimbo-cdgint20150421074952158 Consultada abril 2 de 2016.
EL TIEMPO. Conflicto armado deja más de 6 millones de víctimas: Gobierno. Bogotá, 7 de febrero de 2014. Disponible en http://www.eltiempo.com/archivo/documento/CMS-13465935, Consultada, 25 de agosto de 2014.
Foucault, Michel (2002). Vigilar y castigar. Nacimiento de la prisión. Buenos aires: Siglo XXI, p. 32-33.
Guasch, Anna María (2007). El arte último del siglo XX. Del posminimalismo a lo multicultural. Madrid: Alianza, p. 429.
Gutiérrez Viñuales, Rodrigo. (director) (2005). Arte latinoamericano del siglo XX: otras historias de la Historia. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza, p. 167-189.
Harvey, David. El “nuevo” imperialismo: acumulación por desposesión. Disponible en: http://www.cronicon.net/paginas/Documentos/No.22.pdf Consultada abril 2 de 2016.
Jiménez, Marc (2010). La querella del arte contemporáneo. Buenos Aires: Amorrortu, p. 267.
Lacy, Suzanne (2003). Hacer arte público como memoria colectiva, como metáfora, y como acción. En Riaño Alcalá, Pilar, Lacy, Suzanne y Agudelo Hernández, Olga Cristina. Arte, memoria y violencia. Reflexiones sobre la ciudad. Medellín. Corporación Región, pág. 36.
Lipovetsky, Gilles (2000). La era del vacío. Ensayos sobre el individualismo contemporáneo. Madrid: Anagrama.
Lipovetsky, Gilles (2007). La felicidad paradójica. Ensayo sobre la sociedad de hiperconsumo. Barcelona: Anagrama.
Mbembe, Achille (2011). Necropolítica. Barcelona: Melusina, p. 89-95.
Nancy, Jean-Luc (2006). Ser singular plural. Madrid: Arena, p. 118.
Nancy, Jean-Luc (2006). Ser singular plural. Op. Cit., p. 133-134.
REVISTA SEMANA. Colombianos, los más felices otra vez. Bogotá, Enero 11 de 2014. Disponible en http://www.semana.com/nacion/articulo/colombianos-los-mas-felices-otra-vez/370482-3 Consultada, 25 de agosto de 2014.
Sloterdijk, Peter. El arte se repliega en sí mismo. En Revista Observaciones Filosóficas. Disponible en: http://www.observacionesfilosoficas.net/elarteserepliega.html Consultada enero 9 de 2016.
Velandia Jagua, César Augusto (1994). San Agustín. Arte, estructura y arqueología. Bogotá: Fondo de promoción de la cultura del Banco Popular-Universidad del Tolima, p. 85.