No. 25 (2020): January -December

Letras que fogem e encontros que se fazem

Letras que fogem e encontros que se fazem

Moreira Lopes Jader Janer

Article Visits 168 | PDF Visits 172

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2808

12-14 |

Design and application of teaching sequences to strengthen the learning of whole numbers and basic operations: sum and multiplication in seventh grade students of the Juan Pablo I Educational Institution

Diseño y aplicación de secuencias didácticas para fortalecer el aprendizaje de los números enteros y operaciones básicas: suma y multiplicación en estudiantes de séptimo grado de la Institución Educativa Juan Pablo I

Meneses Pérez Johnny Alexander

Article Visits 2775 | PDF Visits 1040

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1722

15-30 |

Environmental Education at the Luis Rodríguez Valera Educational Institution, in the municipality of Valledupar - Cesar

Educación Ambiental en la Institución Educativa Luis Rodríguez Valera, en el municipio de Valledupar, Cesar

Rivera Mendoza Juan Carlos

Article Visits 453 | PDF Visits 246

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1989

32-47 |

The impact of pedagogical practicum experiences on the initial training of teachers of an English language teaching program

El impacto de experiencias de práctica pedagógica y educativa en la formación inicial de docentes de un programa de licenciatura en inglés

Fernández David Fernando

Article Visits 450 | PDF Visits 220

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2114

48-69 |

The pedagogical model in the area of technology and computers and the Edmodo plataform in the Distrital Educational Institution Reuven Feuerstein

El modelo pedagógico en el área de tecnología e informática y la plataforma Edmodo en la Institución Educativa Distrital Reuven Feuerstein

Herrera Perez Jhan Carlos

Article Visits 1030 | PDF Visits 512

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2127

71-85 |

Borges and mathematics

Borges y la matemática

Gutiérrez Hoyos Hernando

Article Visits 270 | PDF Visits 243

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1856

86-93 |

The invisibility of women in the academy

La invisibilización de las mujeres en la academia

Medina Zapata Angie Vanessa

Article Visits 1601 | PDF Visits 681

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1977

95-105 |

From general teaching to teaching the English language as a foreign language

De la didáctica general a la didáctica del idioma inglés como lengua extranjera

Salamanca Leguizamón Carolina, Ramírez Sierra Sonia Cristina

Article Visits 2335 | PDF Visits 995

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2104

106-115 |

Evolution of the swimming in Colombia through the Olympic Games from 1948-2017

Evolución de la natación colombiana a través de los juegos olímpicos desde 1948-2017

Moreno Lavaho Sandra Milena

Article Visits 1378 | PDF Visits 697

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2110

117-127 |

The collaboration as an essential pillar of Educational Inclusion in the classroom

La colaboración como pilar esencial de la Inclusión Educativa en el aula de clase

Mendoza Chala Johanna Fernanda

Article Visits 1063 | PDF Visits 354

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2167

128-140 |

Student practices in the space of a public school cafeteria

Prácticas de los estudiantes en el espacio de la cafetería de un colegio público

Monsalve Flórez Jhon Alexánder

Article Visits 391 | PDF Visits 218

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2212

142-153 |

Sociability: an experience in different learning spaces

La sociabilidad: una vivencia en diferentes nichos de aprendizaje

Ramírez Bustos Pedro Elías , Portilla Castellanos Astrid

Article Visits 352 | PDF Visits 229

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2229

154-161 |

Educate for peace, forgiveness and reconciliation. An experience from pedagogies for peace and artistic education

Educar para la paz, perdón y reconciliación. Una experiencia desde las pedagogías para la paz y la educación artística

Camacho Coy Hipólito, Cano Núñez Mery Elcy, Rebolledo Cortés Henry Steven

Article Visits 667 | PDF Visits 413

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2380

163-173 |

Horror to the empty "neobaroque": the designs of the "Chivas" of San Agustín and La Plata

Horror al vacío "neobarroco": los diseños de las "Chivas" de San Agustín y La Plata

Ruíz Solórzano Jaime

Article Visits 249 | PDF Visits 168

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2508

174-179 |

South-South Academic Migration in Latin American Higher Education in the 21st Century

Migración académica Sur-Sur en la educación superior latinoamericana en el siglo XXI

Piñeros Lizarazo Robinzon, Maduro Silva Denise Bianca

Article Visits 314 | PDF Visits 248

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2854

181-183 |

Rigth to higher education in Latin America and migration to Argentina, state universities

Derecho a la educación superior en Latinoamérica y migraciones hacia las universidades estatales argentinas.

Gómez Sandra María

Article Visits 449 | PDF Visits 249

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2535

184-204 |

Foreign students in Santa Fe. The case of the Brazilian cohorts of the UCSF Doctorate of Education

Estudiantes extranjeros en Santa Fe. El caso de las cohortes brasileñas del Doctorado de Educación de la UCSF

Gaitan Anabel, Pauli María Gabriela

Article Visits 206 | PDF Visits 134

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2528

206-218 |

The Latin American Doctorate in Education: an experience of internationalization and academic migration in postgraduate studies

El Doctorado Latinoamericano en Educación: una experiencia de internacionalización y migración académica en la posgraduación

Mejía Toro Luisa Fernanda, Fraga Vieira Lívia Maria , de Fátima Souza Juliana

Article Visits 272 | PDF Visits 206

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2655

220-237 |

Disinhibiting the border: An intercultural and translanguage education in basic education

Deshabitar la frontera: Educación intercultural y translengua en la enseñanza básica

Tallei Jorgelina Ivana

Article Visits 293 | PDF Visits 200

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2672

239-245 |

OJS System - Metabiblioteca |