No. 25 (2020): January -December

Letras que fogem e encontros que se fazem

Letras que fogem e encontros que se fazem

Moreira Lopes Jader Janer

Article Visits 159 | PDF Visits 162

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2808

12-14 |

Design and application of teaching sequences to strengthen the learning of whole numbers and basic operations: sum and multiplication in seventh grade students of the Juan Pablo I Educational Institution

Diseño y aplicación de secuencias didácticas para fortalecer el aprendizaje de los números enteros y operaciones básicas: suma y multiplicación en estudiantes de séptimo grado de la Institución Educativa Juan Pablo I

Meneses Pérez Johnny Alexander

Article Visits 2684 | PDF Visits 990

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1722

15-30 |

Environmental Education at the Luis Rodríguez Valera Educational Institution, in the municipality of Valledupar - Cesar

Educación Ambiental en la Institución Educativa Luis Rodríguez Valera, en el municipio de Valledupar, Cesar

Rivera Mendoza Juan Carlos

Article Visits 424 | PDF Visits 231

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1989

32-47 |

The impact of pedagogical practicum experiences on the initial training of teachers of an English language teaching program

El impacto de experiencias de práctica pedagógica y educativa en la formación inicial de docentes de un programa de licenciatura en inglés

Fernández David Fernando

Article Visits 416 | PDF Visits 208

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2114

48-69 |

The pedagogical model in the area of technology and computers and the Edmodo plataform in the Distrital Educational Institution Reuven Feuerstein

El modelo pedagógico en el área de tecnología e informática y la plataforma Edmodo en la Institución Educativa Distrital Reuven Feuerstein

Herrera Perez Jhan Carlos

Article Visits 965 | PDF Visits 478

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2127

71-85 |

Borges and mathematics

Borges y la matemática

Gutiérrez Hoyos Hernando

Article Visits 247 | PDF Visits 229

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1856

86-93 |

The invisibility of women in the academy

La invisibilización de las mujeres en la academia

Medina Zapata Angie Vanessa

Article Visits 1551 | PDF Visits 661

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.1977

95-105 |

From general teaching to teaching the English language as a foreign language

De la didáctica general a la didáctica del idioma inglés como lengua extranjera

Salamanca Leguizamón Carolina, Ramírez Sierra Sonia Cristina

Article Visits 2265 | PDF Visits 922

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2104

106-115 |

Evolution of the swimming in Colombia through the Olympic Games from 1948-2017

Evolución de la natación colombiana a través de los juegos olímpicos desde 1948-2017

Moreno Lavaho Sandra Milena

Article Visits 1313 | PDF Visits 636

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2110

117-127 |

The collaboration as an essential pillar of Educational Inclusion in the classroom

La colaboración como pilar esencial de la Inclusión Educativa en el aula de clase

Mendoza Chala Johanna Fernanda

Article Visits 1025 | PDF Visits 339

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2167

128-140 |

Student practices in the space of a public school cafeteria

Prácticas de los estudiantes en el espacio de la cafetería de un colegio público

Monsalve Flórez Jhon Alexánder

Article Visits 378 | PDF Visits 204

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2212

142-153 |

Sociability: an experience in different learning spaces

La sociabilidad: una vivencia en diferentes nichos de aprendizaje

Ramírez Bustos Pedro Elías , Portilla Castellanos Astrid

Article Visits 335 | PDF Visits 216

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2229

154-161 |

Educate for peace, forgiveness and reconciliation. An experience from pedagogies for peace and artistic education

Educar para la paz, perdón y reconciliación. Una experiencia desde las pedagogías para la paz y la educación artística

Camacho Coy Hipólito, Cano Núñez Mery Elcy, Rebolledo Cortés Henry Steven

Article Visits 644 | PDF Visits 400

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2380

163-173 |

Horror to the empty "neobaroque": the designs of the "Chivas" of San Agustín and La Plata

Horror al vacío "neobarroco": los diseños de las "Chivas" de San Agustín y La Plata

Ruíz Solórzano Jaime

Article Visits 235 | PDF Visits 156

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2508

174-179 |

South-South Academic Migration in Latin American Higher Education in the 21st Century

Migración académica Sur-Sur en la educación superior latinoamericana en el siglo XXI

Piñeros Lizarazo Robinzon, Maduro Silva Denise Bianca

Article Visits 301 | PDF Visits 230

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2854

181-183 |

Rigth to higher education in Latin America and migration to Argentina, state universities

Derecho a la educación superior en Latinoamérica y migraciones hacia las universidades estatales argentinas.

Gómez Sandra María

Article Visits 435 | PDF Visits 233

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2535

184-204 |

Foreign students in Santa Fe. The case of the Brazilian cohorts of the UCSF Doctorate of Education

Estudiantes extranjeros en Santa Fe. El caso de las cohortes brasileñas del Doctorado de Educación de la UCSF

Gaitan Anabel, Pauli María Gabriela

Article Visits 195 | PDF Visits 123

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2528

206-218 |

The Latin American Doctorate in Education: an experience of internationalization and academic migration in postgraduate studies

El Doctorado Latinoamericano en Educación: una experiencia de internacionalización y migración académica en la posgraduación

Mejía Toro Luisa Fernanda, Fraga Vieira Lívia Maria , de Fátima Souza Juliana

Article Visits 257 | PDF Visits 192

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2655

220-237 |

Disinhibiting the border: An intercultural and translanguage education in basic education

Deshabitar la frontera: Educación intercultural y translengua en la enseñanza básica

Tallei Jorgelina Ivana

Article Visits 286 | PDF Visits 192

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2672

239-245 |

OJS System - Metabiblioteca |