No. 27 (2022): January -December

Meetings of women and art

Encuentros de las mujeres y el arte

Ruíz Solórzano Jaime

Article Visits 222 | PDF Visits 52

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3555

11-28 |

Approaches to the academic life of the schools of the sovereign State of Tolima during the Federal regime, 1872-1873

Acercamientos a la vida académica de las escuelas del Estado soberano del Tolima durante el régimen federal, 1872-1873

Pita Pico Roger

Article Visits 123 | PDF Visits 94

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3068

31-46 |

Analysis of metacognitive processes in eleventh grade students in the colombian rural context

Análisis de los procesos metacognitivos en el estudiante de grado once, en el contexto rural colombiano

Muñoz Bolaños Tito Yanth, Muñoz Bravo Estephanie Dayani

Article Visits 201 | PDF Visits 107

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3106

49-60 |

Universal design for learning in inclusive education scenarios

El diseño universal para el aprendizaje en escenarios de educación inclusiva

Molano Caro Gladys, Noguera Estrella Fausto Yamid, Agreda Mojomboy Sandra Milena, Chingue Carlosama Yonny Guillermo

Article Visits 559 | PDF Visits 266

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3116

63-77 |

Children's literature and reading autobiography

Literatura infantil y autobiografía lectora

Tobon Cossio Juan Camilo, Bernal Medina Jorge Enrique

Article Visits 341 | PDF Visits 118

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3118

81-88 |

Outcome expectations and their importance in the learning of high school students

Expectativas de resultado y su importancia en el aprendizaje de estudiantes de educación media

Agudelo Badillo Mario Gerley Wenceslao, Acevedo Quitian Luz Andrea, Mejía Loaiza Elquin Eduar, Mahecha Escobar Jenny Consuelo

Article Visits 253 | PDF Visits 141

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3320

91-102 |

Teaching competences in spanish language to strengthen oral expression in primary students

Competencias docentes en lengua castellana para el fortalecimiento en la expresión oral en estudiantes de primaria

Morelos Diaz Maria Fernanda, Cuesta Palacios Caty

Article Visits 164 | PDF Visits 116

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3382

105-111 |

EMI Strategy to English Foreign Language Inclusion in the Learning Spaces for a Science Program in Natural Sciences and Environmental Education

Estrategia EMI para la inclusión de la lengua extranjera inglés en los ambientes de aprendizaje de un programa de Licenciatura en Ciencias Naturales y Educación Ambiental

Salamanca Leguizamón Carolina, Ramírez Sierra Sonia Cristina, Fernández Ardila Laura Fernanda, Reyes Centeno Michell Smith

Article Visits 69 | PDF Visits 26

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3399

115-123 |

Indications of the Colombian Armed Conflict in Three Pho-to-Books Published Between 2008 and 2012. A Systematic Review

Indicios del conflicto armado colombiano en tres libros álbumes publicados entre 2008 y 2012. Una revisión sistemática

Soto Rueda Leidy

Article Visits 365 | PDF Visits 133

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3470

127-138 |

The playful as a pedagogical strategy to strengthen ac-ceptance and recognition of the other

La lúdica como estrategia pedagógica para fortalecer la aceptación y reconocimiento del otro

Benavides Navarro Paola Andrea, Coronado Herazo Enadys Janet, Castaño Navarro Olga Raquel, Castañeda Polanco Juan Gabriel

Article Visits 187 | PDF Visits 103

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3477

141-151 |

Inclusive pedagogical strategies with boys and grils in mar-ginal urban spaces: review of the state of the art

Estrategias pedagógicas inclusivas con niños y niñas en espacios urbanos marginales: revisión del estado del arte

Triana Rojas Lina

Article Visits 701 | PDF Visits 258

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3219

155-166 |

Tablet use in education before the pandemic

Uso de la tableta en el ámbito educativo

Barrero Galindo Martha Isabel, Salazar Aristizabal Sonia Amparo, España Delgado José Antonio

Article Visits 339 | PDF Visits 184

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3517

169-176 |

Conceptualizations about interdisciplinary Teaching in professional training during the years 2007-2020

Conceptualizaciones sobre la enseñanza interdisciplinar en la formación profesional entre el 2007-2020

Cuellar López Zully, Esteban Moreno Rosa María, Cabrera Castillo Henry Giovany

Article Visits 246 | PDF Visits 103

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3524

179-191 |

Statistics in the primary school curriculum: a comparative study

La estadística en el currículo de Educación Primaria: un estudio comparativo

Londoño Daniel, Alsina Ángel, Lopez Paula

Article Visits 400 | PDF Visits 171

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3426

195-206 |

OJS System - Metabiblioteca |