Núm. 16 (2024)

Editorial

Editorial

López Jiménez Nelson Ernesto

Visitas Artículo 136 | Visitas PDF 39

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4069

15-16 |

The contribution of “the aesthetic” and “the sensitive” in the formation of early childhood

The contribution of “the aesthetic” and “the sensitive” in the formation of early childhood

Naranjo Arce Laura Magaly, Ruíz Méndez José Leonardo

Visitas Artículo 141 | Visitas PDF 159

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4071

17-34 |

Pedagogía de la Madre Tierra en la gestación y parto de la mujer Indígena Nasa

Pedagogy of Mother Earth in the gestation and childbirth of the Nasa Indigenous Woman

Ferrer Pérez Tania Alejandra, Calderón Farfán Juan Camilo, Finscué Pete Luz Nidia

Visitas Artículo 255 | Visitas PDF 172

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4072

35-51 |

Construyendo ciudadanías desde la escuela en clave de las bio-geopoéticas del habitar

Building citizenship from the school in the key of the bio-geo-poetics of living

Lozano Rodríguez Luz Andrea, Rengifo Rengifo Tobías

Visitas Artículo 137 | Visitas PDF 57

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4073

53-67 |

Giro decolonial a la educación inclusiva en Colombia permeada por el desarrollo sostenible

Decolonial turn to inclusive education in Colombia permeated by sustainable development

Solórzano Castro Sandro Javier

Visitas Artículo 236 | Visitas PDF 201

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4074

69-83 |

Transformaciones en el rendimiento académico como resultado de la Jornada Única en la Institución Educativa La Ulloa

Transformations in academic performance as a result of the “Jornada Única” at the Educational Institution La Ulloa

Arguello Guzmán Leonardo, Arias Torres Yined, Garcés Toledo Lina Tatiana

Visitas Artículo 146 | Visitas PDF 102

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4075

85-98 |

Incidencia de la evaluación del desempeño docente sobre las prácticas pedagógicas de aula de maestros vinculados mediante Decreto Ley 1278 de 2002 de la Sede Santa Lucía de la I. E. Simón Bolívar de Garzón (Huila)

Impact of the evaluation of teaching performance on the classroom pedagogical practices of teachers linked through Decree Law 1278 of 2002 of the Santa Lucía Headquarters of the I. E. Simón Bolívar de Garzón (Huila)

Perdomo Quintero Silvia

Visitas Artículo 150 | Visitas PDF 124

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4076

99-115 |

Estrategia EVA reflexiva del aprendizaje de la noción disoluciones químicas. Una propuesta

Reflective EVA strategy of learning the notion of chemical dissolutions. A proposal

Argote Salgado Miguel Gregorio, Aguilar Carrasco Luis Ángel, Macias Villamizar Víctor Henrique

Visitas Artículo 160 | Visitas PDF 112

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4077

117-124 |

Reconocimiento e identidad para la formación del campesinado colombiano

Recognition and identity in the formation of the Colombian peasantry

González Bastos Alejandro

Visitas Artículo 131 | Visitas PDF 110

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4078

125-137 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |