No. 16 (2024)

The contribution of “the aesthetic” and “the sensitive” in the formation of early childhood

The contribution of “the aesthetic” and “the sensitive” in the formation of early childhood

Naranjo Arce Laura Magaly, Ruíz Méndez José Leonardo

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4071

17-34 |

Pedagogy of Mother Earth in the gestation and childbirth of the Nasa Indigenous Woman

Pedagogía de la Madre Tierra en la gestación y parto de la mujer Indígena Nasa

Ferrer Pérez Tania Alejandra, Calderón Farfán Juan Camilo, Finscué Pete Luz Nidia

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4072

35-51 |

Building citizenship from the school in the key of the bio-geo-poetics of living

Construyendo ciudadanías desde la escuela en clave de las bio-geopoéticas del habitar

Lozano Rodríguez Luz Andrea, Rengifo Rengifo Tobías

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4073

53-67 |

Decolonial turn to inclusive education in Colombia permeated by sustainable development

Giro decolonial a la educación inclusiva en Colombia permeada por el desarrollo sostenible

Solórzano Castro Sandro Javier

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4074

69-83 |

Transformations in academic performance as a result of the “Jornada Única” at the Educational Institution La Ulloa

Transformaciones en el rendimiento académico como resultado de la Jornada Única en la Institución Educativa La Ulloa

Arguello Guzmán Leonardo, Arias Torres Yined, Garcés Toledo Lina Tatiana

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4075

85-98 |

Impact of the evaluation of teaching performance on the classroom pedagogical practices of teachers linked through Decree Law 1278 of 2002 of the Santa Lucía Headquarters of the I. E. Simón Bolívar de Garzón (Huila)

Incidencia de la evaluación del desempeño docente sobre las prácticas pedagógicas de aula de maestros vinculados mediante Decreto Ley 1278 de 2002 de la Sede Santa Lucía de la I. E. Simón Bolívar de Garzón (Huila)

Perdomo Quintero Silvia

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4076

99-115 |

Reflective EVA strategy of learning the notion of chemical dissolutions. A proposal

Estrategia EVA reflexiva del aprendizaje de la noción disoluciones químicas. Una propuesta

Argote Salgado Miguel Gregorio, Aguilar Carrasco Luis Ángel, Macias Villamizar Víctor Henrique

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4077

117-124 |

Recognition and identity in the formation of the Colombian peasantry

Reconocimiento e identidad para la formación del campesinado colombiano

González Bastos Alejandro

Article Visits 0 | PDF Visits 0

DOI https://doi.org/10.25054/2027257X.4078

125-137 |

OJS System - Metabiblioteca |