DOI: https://doi.org/10.25054/issn.2027-257X
ISSN: 2027-257X e-ISSN: 2711-1288
La Revista PACA, es una publicación científica de acceso abierto con periodicidad semestral, adscrita al Grupo de Investigación PACA, Categoría A de Minciencias, de la Facultad de Educación de la Universidad Surcolombiana.
Announcements
Current Issue
The PACA Research Group (Alternative Curricular Action Program), Category A of Minciencias, is pleased to present number 16 of Journal PACA that intends to give continuity to a series of reflections, analyzes, questions and points of view in relationship with educational problems.
Full Issue
Editorial
Artículos de Investigación Científica
The contribution of “the aesthetic” and “the sensitive” in the formation of early childhood
The contribution of “the aesthetic” and “the sensitive” in the formation of early childhoodNaranjo Arce Laura Magaly, Ruíz Méndez José Leonardo
Article Visits 0 | PDF Visits 0
17-34 | Published: 2024-08-07
Pedagogy of Mother Earth in the gestation and childbirth of the Nasa Indigenous Woman
Pedagogía de la Madre Tierra en la gestación y parto de la mujer Indígena NasaFerrer Pérez Tania Alejandra, Calderón Farfán Juan Camilo, Finscué Pete Luz Nidia
Article Visits 0 | PDF Visits 0
35-51 | Published: 2024-08-07
Building citizenship from the school in the key of the bio-geo-poetics of living
Construyendo ciudadanías desde la escuela en clave de las bio-geopoéticas del habitarLozano Rodríguez Luz Andrea, Rengifo Rengifo Tobías
Article Visits 0 | PDF Visits 0
53-67 | Published: 2024-08-07
Decolonial turn to inclusive education in Colombia permeated by sustainable development
Giro decolonial a la educación inclusiva en Colombia permeada por el desarrollo sostenibleSolórzano Castro Sandro Javier
Article Visits 0 | PDF Visits 0
69-83 | Published: 2024-08-07
Transformations in academic performance as a result of the “Jornada Única” at the Educational Institution La Ulloa
Transformaciones en el rendimiento académico como resultado de la Jornada Única en la Institución Educativa La UlloaArguello Guzmán Leonardo, Arias Torres Yined, Garcés Toledo Lina Tatiana
Article Visits 0 | PDF Visits 0
85-98 | Published: 2024-08-07
Impact of the evaluation of teaching performance on the classroom pedagogical practices of teachers linked through Decree Law 1278 of 2002 of the Santa Lucía Headquarters of the I. E. Simón Bolívar de Garzón (Huila)
Incidencia de la evaluación del desempeño docente sobre las prácticas pedagógicas de aula de maestros vinculados mediante Decreto Ley 1278 de 2002 de la Sede Santa Lucía de la I. E. Simón Bolívar de Garzón (Huila)Perdomo Quintero Silvia
Article Visits 0 | PDF Visits 0
99-115 | Published: 2024-08-07
Artículos de Reflexión
Reflective EVA strategy of learning the notion of chemical dissolutions. A proposal
Estrategia EVA reflexiva del aprendizaje de la noción disoluciones químicas. Una propuestaArgote Salgado Miguel Gregorio, Aguilar Carrasco Luis Ángel, Macias Villamizar Víctor Henrique
Article Visits 0 | PDF Visits 0
117-124 | Published: 2024-08-07
Artículo de Revisión
Recognition and identity in the formation of the Colombian peasantry
Reconocimiento e identidad para la formación del campesinado colombianoGonzález Bastos Alejandro
Article Visits 0 | PDF Visits 0
125-137 | Published: 2024-08-07
View All Issues