DOI: https://doi.org/10.25054/issn.2027-257X
ISSN: 2027-257X e-ISSN: 2711-1288
La Revista PACA, es una publicación científica de acceso abierto con periodicidad semestral, adscrita al Grupo de Investigación PACA, Categoría A de Minciencias, de la Facultad de Educación de la Universidad Surcolombiana.
Announcements
Current Issue
The PACA Research Group (Alternative Curricular Action Program), Category A of Minciencias, is pleased to present number 15 of Journal PACA that intends to give continuity to a series of reflections, analyzes, questions and points of view in relationship with educational problems.
Full Issue
Editorial
Editorial
EditorialLópez Jiménez Nelson Ernesto
Article Visits 21 | PDF Visits 21
15-16 | Published: 2024-03-15
Artículos de Investigación Científica
Human Rights analyzed from what is stated in the institutional regulatory discourse and the educational reality
Los derechos humanos analizados desde lo planteado en el discurso regulativo institucional y la realidad educativaLópez Jiménez Nelson Ernesto, Arguello Martínez Mónica Mayelly, Pérez Castro Andrea del Pilar
Article Visits 41 | PDF Visits 29
17-38 | Published: 2024-03-15
Teachers' accounts of their experience with the design and implementation of the Individual Reasonable Accommodation Plan
Relatos de docentes sobre su experiencia de diseño e implementación del Plan Individual de Ajustes RazonablesTrujillo Vanegas Catalina, Mallungo Calderón Carolina
Article Visits 63 | PDF Visits 80
39-52 | Published: 2024-03-15
Pedagogical proposal to work on social interaction from physical education within the framework of the back to school program
Propuesta pedagógica para trabajar la interacción social desde la educación física en el marco del programa volver a la escuelaCárdenas González Gloria Cristina
Article Visits 50 | PDF Visits 25
53-74 | Published: 2024-03-15
Implementation of an interdisciplinary strategy based on the complexity approach in an educational institution
Implementación de una estrategia interdisciplinar desde el enfoque de la complejidad en una institución educativaCaviedes Cuellar Emma, Muñoz Valenzuela María Elsa, Charri Lerma Nohora Milena, Martínez Moncaleano Carlos Javier
Article Visits 43 | PDF Visits 123
75-91 | Published: 2024-03-15
Abandonment of students coming from Multigrade Elementary Schools, in the I.E. Bordones Isnos, Huila
Abandono de los estudiantes provenientes de las Escuelas Primaria Multigrado, en la I.E. Bordones Isnos, HuilaDelgado Hoyos José Francisco, Macías Samboni Norbey, García Valencia Alejandro David
Article Visits 33 | PDF Visits 34
93-114 | Published: 2024-03-15
Perception about the Dentistry curriculum of a private university in Bogotá D.C., Colombia
Percepción sobre el currículo de Odontología de una universidad privada en Bogotá D.C., ColombiaMerchán Merchán Martha Andrea, Sánchez Mendoza Fredy Alberto
Article Visits 36 | PDF Visits 27
115-134 | Published: 2024-03-15
Critical thinking in the training of business administrators
Pensamiento crítico en la formación de las y los administradores de empresasGonzález Cabrera Luis Alejandro
Article Visits 21 | PDF Visits 28
135-150 | Published: 2024-03-15
Artículos de Reflexión
The teaching profession of Colombia as a relevant socioeconomic sector to process agrarian and ecological conflict in the Department of Bolivar, Colombian Caribbean
El Magisterio como sector socioeconómico relevante para tramitar la conflictividad agraria y ecológica en el Departamento de Bolívar, Caribe colombianoHenao-Castro Alejandro
Article Visits 82 | PDF Visits 19
151-168 | Published: 2024-03-15
View All Issues