No. 26 (2021): January -December

Editorial

Editorial

Plascencia González Martín

Article Visits 193 | PDF Visits 147

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3252

15-19 |

Characterization process for the redesign of the course on technological educational environments

Proceso de caracterización para el rediseño del curso ambientes educativos tecnológicos

Reyes Lora Lorena Patricia

Article Visits 260 | PDF Visits 157

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2498

20-40 |

Installations as immersive devices of violent events 1989 - 2012

Instalaciones como dispositivos inmersivos de acontecimientos violentos 1989 - 2012

Ruíz Solórzano Jaime

Article Visits 198 | PDF Visits 117

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2593

41-75 |

Didactic strategies: a contribution to the learning of mathematics in the search to improve results in their evaluative practices

Estrategias didácticas: un aporte al aprendizaje de las matemáticas en la búsqueda de mejorar resultados en sus prácticas evaluativas

Medina Cortés Manuel Alejandro

Article Visits 283 | PDF Visits 215

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2837

94-114 |

Stories for Life

Relatos para la vida

Bernal Romero David Felipe, Cáceres Pinzón Juan David

Article Visits 275 | PDF Visits 216

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2914

115-140 |

For a more colorful geography: teaching training and educational practices in the early years

Por uma geografia mais colorida: formação docente e práticas educativas nos anos iniciais

Diego Diego Corrêa Maia

Article Visits 204 | PDF Visits 95

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2909

141-155 |

The role of Young people in alternative citizenships: a commitment to build environmental awareness in Colombian sociocultural contexts

El papel de los jóvenes en las ciudadanías alternas: un ejercicio de participación ambiental en contextos socioculturales diversos colombianos

Quintero Ferrer Catalina, Cardona Alarcón Lorena, Negrete Doria Romelia del Carmen

Article Visits 241 | PDF Visits 130

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2949

156-175 |

The importance of pedagogical observation for professional teaching practice from experience in practicum I during the 2019-2 academic term

La importancia de la observación pedagógica para la práctica profesional docente a partir de la experiencia en la Práctica I durante el periodo académico 2019-2

Pascuas Sánchez Camilo Andrés, Cuéllar Alvira Stefanía

Article Visits 1674 | PDF Visits 339

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2316

176-184 |

The construction of the relationship between the symbolic world and "the environment" in the lyrics of the Huilense musical repertoire

La construcción de la relación entre el mundo simbólico y “lo ambiental” en las letras del repertorio musical huilense

Ruiz Méndez Leonardo

Article Visits 215 | PDF Visits 144

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2723

185-200 |

From integrated social sciences to the teaching of history, 1984-2020

De las ciencias sociales integradas a la enseñanza de la historia, 1984-2020

Jiménez Becerra Absalón

Article Visits 648 | PDF Visits 402

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2760

201-223 |

Proposing own pedagogy: a suggestive challenge to teachers

Proponer la propia pedagogía: reto sugestivo para los maestros

Juliao Vargas Carlos Germán

Article Visits 154 | PDF Visits 105

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2898

224-233 |

Social projection and basic needs

Proyección social y necesidades básicas

Yovanovic Prieto Daniel

Article Visits 103 | PDF Visits 51

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2905

234-238 |

Education in Colombia: A self-reflection on the pedagogical processes

La educación en Colombia: una reflexión propia sobre los procesos pedagógicos

Perez Gina Mitchell

Article Visits 143 | PDF Visits 129

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3001

239-251 |

Walks, maps, and narratives that (geo)graph the learning of Mbya Guarani children

Andanças, mapas e narrativas que (geo)grafam as aprendizagens das crianças Mbya Guarani

Wildner Theves Denise, Bruscato Andrea

Article Visits 116 | PDF Visits 90

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3009

252-276 |

Research Approaches in Applied Linguistics

Enfoques de investigación en Lingüística aplicada

Mosquera Pérez Jhon Eduardo

Article Visits 194 | PDF Visits 229

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.2248

277-281 |

100 años del natalicio de Paulo Freire en la Universidad Surcolombiana

100 años del natalicio de Paulo Freire en la Universidad Surcolombiana

Pérez Trujillo Diego Fernando

Article Visits 149 | PDF Visits 99

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3324

282-284 |

Study circles and pedagogical work in the initial training of educators

Círculo de estudio y trabajo pedagógico en la formación inicial de educadores y educadoras

Molina Arboleda Francy Elena

Article Visits 389 | PDF Visits 156

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3225

285-306 |

Oppressed afrohuilenses: issues for political organization and a liberating education from the afro communities in Huila

Afrohuilenses oprimidos: cuestiones para la organización política y una educación libertadora desde las comunidades afro en el Huila

Rebolledo Cortes Henry Steven

Article Visits 250 | PDF Visits 130

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3159

307-331 |

Articulation of social organizations from popular education

La articulación de organizaciones sociales desde la educación popular

Buitrago Pinzón Luis Enrique, Estupiñán Soler Nubia Patricia

Article Visits 218 | PDF Visits 159

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3193

332-351 |

Incorporation of Critical Thinking in Language Teaching

Incorporación del pensamiento crítico en la enseñanza del lenguaje

Romero Ámbito Fernando

Article Visits 297 | PDF Visits 159

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3218

352-368 |

Re-signification of Paulo Freire's thought in Pedagogical Praxis

Resignificación del pensamiento de Paulo Freire en la praxis pedagógica

Cruz Jerez Vicente Iván

Article Visits 283 | PDF Visits 178

DOI https://doi.org/10.25054/01240307.3194

369-383 |

OJS System - Metabiblioteca |